tisdag 7 februari 2012

Rasism på flyget...

Detta hände under en flygning hos TAM Airlines:


En vithyad kvinna runt 50 års åldern anlände på sin plats och upptäckte att passageraren vid henne var en mörkhyad man.


Synbart arg kallade hon på flygvärdinnan.

"Vad är problemet, frun?" frågade flygvärdinnan henne.


"Kan du inte se?" - säger kvinnan - "Jag har fått en plats bredvid en svart man. Jag kan inte sitta här. Du måste ändra min plats."

- "Snälla, lugna dig, frun" - sade flygvärdinnan
"Tyvärr, så är alla platser upptagna, men jag ska fortsätta försöka hitta en".

Flygvärdinnan lämnade och kom sedan tillbaka.

"Frun, som jag sa, det finns inga lediga platser kvar på denna ekonomiklass.
Men jag pratade med kaptenen och han bekräftade att det inte finns några lediga platser på ekonomiklassen, endast på första klass.

Innan kvinnan hann säga något så fortsatte flygvärdinnan prata;

"Det är ovanligt för oss att låta en passagerare från ekonomiklassen att byta till första klass.
Hursomhelst, med tanke på omständigheterna så tycker vi att det är en skandal att låta en passagerare sitta under resan bredvid en obehaglig person.


Flygvärdinnan vänder sig mot den mörkhyade mannen och säger;

"Vilket betyder att, du herrn. Är du snäll och packar din handväska, vi har reserverat en plats på första klass..."

Samtidigt så blev alla passagerar runtom chockade av denna händelse och började applådera, vissa stod upp...






Inspirerande!

Har du varit med om rasism på flyget? Skriv!

1 kommentar: