lördag 11 februari 2012

Bästa flygbolagen...

På denna topplista som Skytrax ger ut, så visar det sig ännu en gång att Asien har satt sin prägel på flygindustrin. Vart jag än vänder mig inom flygnyheterna så är det Asien, Asien, Asien och Asien.

På listan ser ni självklart det välkända Singapore Airlines som i jämförelse med landets befolkning visats sig att flygbolaget flyger fler passagerare varje år än hela landets befolkning.

Lite bilder från Singapore Airlines planen:
(Alla bilder kommer ifrån singapore.la


Klipp på Singapore Airlines A380 Interior 


Jag kan ju tyvärr inte associera till Skytrax topplista av den anledningen att jag inte har flugit med just de bolagen. Men har ändå förstått att exempelvis Singapore Airlines har bra anledningar till att vara en favorit, med tanke på de har så många resenärer och en hög klass på servicen enligt alla recensioner.

Men ändå vill jag flytta fram det bolaget jag har fastnat för, Austrian Airlines. Ett bolag som jag åkte med till Dubai, 2008 från Wien. En resa på 10 timmar som gick stabilt med en perfekt service, samt att passagerarna var nästan perfekta, inga skrikande barn eller dylikt som kan vara en riktig jobbig faktor när man flyger.

Naturlig, och moderna färger som gör passagerarna bekväma och lugna. Ett Europeiskt bolag av klass i mitt tycke...


Har ni några frågor eller dylikt så är det bara att mejla mig på: aviatorn@live.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar